Flitsend verleden

Inschrijven

Inschrijven voor deze workshop? Neem contact op via reservatiegrm@stadtongeren.be of +3212670340.

In deze verrassende workshop voor tieners komen digitale fotografie en archeologie naadloos samen.

Samen met onze archeologen ontdekken de jongeren hoe enkele van onze eeuwenoude topstukken uit de grond tevoorschijn zijn gekomen. Ze leren informatie, tekeningen en beeldmateriaal van de opgravingswerken opzoeken in onze collectiedatabank. Zowel over de objecten zelf als over de archeologische sites waar ze gevonden zijn. Een archeoloog legt hen uit hoe de opgravingen in hun werk gingen en welke stappen ze ondernamen toen ze op de objecten stootten.

Met een digitale camera gaan de deelnemers vervolgens zelf aan de slag in een eigen fotostudio én in de museumzalen. Ze halen de eeuwenoude topstukken voor hun lens! Een docent fotografie van jeugdcultuurhuis Villa Basta leert hun de nodige fotografische technieken: van belichting en iso tot sluitertijd.

Het zelfgemaakte beeldmateriaal combineren ze met gevonden beelden uit de collectiedatabank tot een unieke fotografische collage. Via Photoshop leren ze hun beeldverhaal te verfijnen en kracht bij te zetten.

Driedaagse workshop
Workshop digitale fotografie

Jongeren tussen 12 en 15 jaar (°2012 -°2009)

Maandag 28 oktober t.e.m. woensdag 30 oktober
Telkens van 10.00 tot 17.00 u.
Aankomst vanaf 9.45 u.
Vertrek tot 17.15 u.

Max. 12 personen

Zelf meenemen

45 euro per persoon (incl. huur camera, begeleiding, drank en tussendoortje)

Jana Hendrickx
Medewerker publieksbemiddeling
jana.hendrickx@stadtongeren.be

reservatiegrm@stadtongeren.be
Van ma t.e.m. vr / 9.00 – 12.00 u. en 13.30 – 16.00 u.