Cena Romana – VOLZET

Zin in een feestelijke avond in Romeinse stijl? Beleef samen met je partner of vrienden een heuse ‘Cena Romana’ op zaterdag 9 november.

Vooraf kan je in alle rust het museum bezoeken en kennismaken met de Romeinse collectie. Daarna begint het feest.

In het Museumcafé kan je gezellig mee aanschuiven aan de Romeinse feestdis. Je geniet er van een driegangenmaaltijd met heerlijke gerechten. Stuk voor stuk bereid met ingrediënten die de Romeinen ook gebruikten. Staan ook op het menu: gladiatorenoptredens, livemuziek en historisch re-enactment. De roemrijke centurio Quintus Spurius Ligustinus is een van de eregasten.

Kortom, een unieke kans om van de Romeinse cultuur te proeven!

Cena Romana wordt georganiseerd door Classici Lovanienses. Deze vereniging groepeert alle afgestudeerden in de richtingen Latijn, Grieks en Oude Geschiedenis aan KU Leuven. Medeorganisator is studentenvereniging Thiasos. Het Gallo-Romeins Museum en het Museumcafé zijn partners.

Avondactiviteit

Volwassenen

Latijn 😊

9 november 2024

16.00 – 18.00 uur (museumbezoek – optioneel)
18.00 – 22.00 uur (avondfeest)

€ 55 per persoon

Driegangenmenu inclusief water en twee glazen Romeinse wijn.
Vegetarisch alternatief op aanvraag.
Het menu bevat volgende allergenen: gluten, noten en vis.

Vrijblijvend: Romeinse stijl