Kunstwerken van studenten PXL-MAD School of Arts

Zes studenten van de afstudeerrichting Vrije Kunsten aan de PXL-MAD School of Arts lieten zich inspireren door het thema van de tijdelijke tentoonstelling ‘De oudheid in kleur’. Ze creëerden elk een eigentijds kunstwerk dat refereert aan de veelkleurigheid van antieke beelden.

De studenten gingen aan de slag met een brede waaier aan materialen, zoals hout, gips, keramiek en klei, en experimenteerden volop met kleur. Sommigen kozen voor een eigen, hedendaagse interpretatie van de reconstructies die in de expositie te zien zijn. Anderen namen de vergankelijkheid van de kleuren op de antieke standbeelden als insteek.

Benieuwd? Bewonder hun verrassende werken op het einde van de tentoonstelling.

De zes kunstwerken zijn in twee afzonderlijke periodes te bewonderen.

Van 27 februari tot en met 14 april zijn de sculpturen van Matthias Engelen, Francesca Krol en Lars Lauwers te zien.

Van 16 april tot en met 26 mei tonen Sofie Brouwers, Veerle De Pauw en Veroniek van Samang hun werken in keramiek.

Nl., Fr., Eng.

Inbegrepen in de toegangsprijs voor de expo ‘De oudheid in kleur’

Onbeperkt toegestaan

Bart Demarsin